Sebességmérő
Cikkszám: | D850320 |
Sebességhatároló befogási sebességének precíz mérése a biztonsági érintkező elbontásának ellenőrzésével Felvonó menetsebességének egyszerű, de pontos mérése Tartozék: Kalibrált mérőműszer (encoderrel, hajtómotorral) Hordtáska Hálózati kábel Használati útmutató és tanúsítvány Karbantartás: A mérőműszer nem igényel karbantartást. BETÁP: 230 V / 50 Hz +/- 5%. |
Leírás és Paraméterek
A termék kíválóan alkalmas a felvonó menetsebességének és a sebességhatároló befogási sebességének mérésére mind fel, mind le irányban az EN 81-1/2 előírásai szerint,
Az EN 81 előírja, hogy a sebességhatároló működési sebességét a gyártó állíthatja be, vagy akinek megfelelő kalibrációs eszköze van hozzá.
A sebességhatárolókat általában egy kisebb átmérőjű teszt kerékkel szerelik fel. Ha a működtető kötelet a teszt során átszerelik erre a tárcsára, a sebességhatároló kerék forgási sebessége megnövekszik kb. 40%-kal a névleges sebességhez képest, és ezzel ellenőrzik a sebességhatároló biztonsági érintkező elbontását, és a sebességhatároló befogását. A szabvány a fenti vizsgálati módot megengedi, mert ezáltal a felvonó befogását egy csökkentett sebességen végzik el, ami kevésbé terheli a felvonó szerkezeteit.
A sebességhatároló fenti tesztelésével azonban az a súlyos probléma, hogy a tényleges befogási sebességet nem lehet vele ellenőrizni, ami egy bizonyos idő elteltével egyáltalán nem biztos, hogy megegyezik a gyárban beállított értékkel, és ez komoly biztonsági kockázatot jelenthet!
Az eszköz lerása:
A berendezés kíválóan alkalmas a sebességhatároló kioldási sebességének mérésére:
1. A sebességhatároló hornyából a működtető kötelet el kell távolítani
2. Az eszközben van egy fordulatszám szabályzott motorral ellátott kis hajtótárcsa. Ezt a kis tárcsát kell behelyezni a sebességhatároló hornyába, ez fogja a sebességhatárolót egyre gyorsuló mozgással forgatni, amíg az be nem fog, ezzel szimulálva a felvonó mozgását. Ez a hajtótárcsa egy jeladóval van összekötve, amely figyeli a sebességeket, majd azokat az eszköz eltárolja a memóriájában.
3. Feszültségmentesíteni kell a sebességhatároló biztonsági érintkezőjét (pl. meg kell szakítani a kört már előtte, vagy le kell kapcsolni a főkapcsolót), majd le kell venni az érintkező védőburkolatát, és a mérőeszköz két csipeszét rá kell erősíteni a biztonsági érintkezőre. (mivel az eszköz azt is ellenőrzi, hogy a szabványnak megfelelően a biztonsági érintkező előbb bont-e el, minthogy a sebességhatároló kioldana)
4. A vizsgálat alatt tartsa az eszköz hajtókerekét a sebességhatároló hornyában végig, majd a kezdéshez nyomja meg az UP (FEL), vagy DW(LE) gombot attól függően, hogy melyik irányba szeretné a vizsgálatot elvégezni, majd ezt követően a START gombot. A teszt automatikusan elkezdődik, majd a teszt befejeztével a mért érték eltárolódik.
A berendezés a vizsgálatnál a kis hajtókerék sebességét addig növeli, amíg a sebességhatároló működésbe nem lép. A működési sebességet eltárolja, sőt azt is, hogy a biztonsági érintkező milyen sebességnél bontott el.
A legutóbb eltárolt érték megtekintéséhez nyomja meg a MEM gombot, és látni fogja a legutóbbi teszt eredményét: "EL = ..." "MEC = ...", ahol az EL a biztonsági érintkező elbontásakor mért értéket jelzi, a MEC pedig a befogási sebességet. Amennyiben a tesztet fel és le irányban is elvégezte, akkor az eredmények két sorban jelennek meg fel és le irányban is.
Felvonó menetsebességének mérése:
Bizonyos esetekben fontos lehet ellenőrizni a felvonó tényleges menetsebességét. (új lift telepítésénél, felújításnál)
Ebben az esetben a műszer kerekét egy sima - a felvonó névleges sebességével mozgó - felülethez kell nyomni (pl. hajtótárcsa, függesztő kötél, vagy a fülke tetetjén állva az aknafal). Fontos, hogy ilyenkor a műszer motor funkcióját NEM SZABAD használni, csak az encoderes mérést. A méréshez nyomja meg az UP, vagy DW gombot, és tartsa benyomva. A pillanatyni mért sebességérték megjelenik a kijelzőn. Ha elengedi a gombot, akkor az éppen aktuális érték eltárolásra kerül (fontos, hogy az elengedés pillanatában még menjen a mérés, vagyis a kerék legyen odanyomva a megfelelő felülethez). Az eltárolt értéket a MEM gomb megnyomásával lehet visszanézni.